Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Tuesday, September 9, 2008

    TINGGAL 6 HARI KE PUTRAJAYA

    Tarikh yang disasarkan semakin menghimpit. 916 cuma 6 hari lagi. Usaha untuk meyakinkan wakil rakyat dari puak sebelah semakin giat. Anwar dan orang kanannya, ligat bergerak dari satu tempat ke satu tempat berbincang dengan mereka yang berminat menyertai Pakatan Rakyat (PR). PR tidak menawarkan wang ringgit atau pangkat sebagai habuan meninggalkan kapal yang sedang bocor, menunggu masa untuk tenggelam. Tidak seperti yang selalu diuar-uarkan media mereka.

    PR punya rencana yang besar. Menawarkan kepimpinan yang lebih telus dan mantap. Memulihkan kedudukan ekonomi. Memberi peluang ekonomi yang adil. Menerapkan amalan masyarakat madhani. Menghormati semua kaum. Menyediakan kondisi penghidupan yang lebih baik. Seterusnya memacu Malaysia Baru ke tahap yang lebih baik dan mengembalikan ke kedudukan yang pernah dikecapi suatu masa dulu. Dengan barisan kepimpinan dan kumpulan pemikir yang tuntas, PR yakin akan mampu mentadbir Malaysia dengan lebih berkesan.

    Namun, segiat mana Anwar dan pasukannya cuba menyakinkan wakil rakyat tersebut, begitu jugalah Pak Lah dan juaknya, sedaya upaya mengekang kelangsungan niat PR. Pelbagai helah dan cara digunakan. Segenap kekuatan yang ada dikerah merencatkan perjalanan 916.

    Menggunakan tektik menyerang keperibadian Anwar merupakan senjata utama pihak Bee End. Teruk Anwar diaibkan, ditelanjang bulat, dihina, dilabel sebagai ejen Yahudi dan ejen Amerika, skandal seks dan pelbagai lagi tohmahan. Dipaparkan di televisyen milik mereka bahawa Anwar pengkhianat bangsa Melayu. Dijaja ke sana ke mari bahawa Anwar adalah kaki perempuan, kaki liwat dan gila seks.

    Semua ini tidak mematahkan semangat dan daya juang Anwar. "Setelah ditelanjangkan, saya pakai baju, saya lawan balik. Setelah dipukul, saya baik semula, saya lawan balik. Lawan tetap lawan". "Saya adalah ejen untuk Melayu, ejen Cina, ejen India dan ejen untuk semua rakyat Malaysia."

    Tidak serik dengan kegagalan 1998, konspirasi liwat dibuka semula 2008. Esok 10 September, Anwar akan ke mahkamah untuk sebutan semula dakwaan kes liwat suka sama suka terhadap Saiful Bahari. Esok kita tidak tahu apa akan terjadi terhadap Anwar. Adakah jaminan akan ditarik balik dan terpaksa meringkuk dalam lokap sementara menunggu tarikh perbicaraan? Atau kes tersebut akan digugurkan?

    Selain itu, Bee End yang cuak dan semakin gementar dengan tarikh keramat 916, berusaha memujuk wakil rakyat terutama dari Sabah dan Sarawak dengan belanjawan yang diibarat Anwar sebagai gula-gula getah. Pak Lah cuba mengaburi mata mereka dengan peruntukan yang agak lumayan. Ini untuk menunjukkan seolah-olah kerajaan pusat amat prihatin terhadap kemajuan dan nasib penduduk di Sabah dan Sarawak.

    Wakil rakyat ini juga, telah diminta (sila baca sebagai terpaksa) menandatangani akujanji atau sumpah taat setia kepada kepimpinan Pak Lah. Apakah perlu akujanji untuk membuktikan keikhlasan dan sokongan. Apakah bijak tindakan tersebut?

    Lawatan sambil belajar ke Taiwan juga diatur dalam masa genting begini, walaupun pada mulanya tak tahu hendak melawat ke mana. Lebih 40 orang wakil rakyat (12 Sabah, 10 Sarawak), diangkut untuk menjauhkan diri daripada tercium aura Anwar. Najib khuatir mereka ini (sila baca kumpulan sasaran), akan termakan dan berjaya diyakinkan oleh Anwar. Jika ini berlaku, maka kempunanlah Najib untuk menjadi PM 2010 nanti. Jika kumpulan ini benar-benar menaiki kapal PR, maka susah dan berlikulah masa depan Najib. Hidup dalam kegelapan dan dibayangi lembaga wanita dari tanah tinggi di tengah benua.

    Walau apapun, jika 916 tidak menjadi kenyataan, maka tarikh 13 Oktober 2008 masih ada. Apa yang berlaku pada tarikh tersebut?