Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Sunday, September 21, 2008

    ANWAR SUDAH UTUS SURAT KEPADA AGONG

    Pakatan Rakyat seperti dijangka sudah mengutus surat kepada YD Agong untuk memohon mengadap sembah baginda beberapa hari yang lalu. Ini merupakan langkah seterusnya yang pihak PR dan Anwar lalukan setelah 2 surat kepada Pak Lah tidak dilayan.
    Surat pertama kepada Pak Lah, mengajak diadakan perbincangan tentang isu-isu semasa dan keadaan politik negara. Atau secara lebih spesifik tentang peralihan kuasa yang sengaja tidak difahami Pak Lah.
    Surat kedua, memohon diadakan sidang parlimen tergempar untuk membuktikan bahawa Anwar tidak berbohong tentang senarai nama ahli parlimen yang hendak bersama PR. Itupun dijawab angkuh oleh Pak Lah.
    Jika YDA berkenan menerima mengadap Anwar dan rombongan PR, beliau akan menyerahkan senarai nama lebih 35 orang wakil rakyat yang terlibat. Ini untuk membuktikan Anwar mengawal majoriti ahli parlimen dan peralihan kuasa tidak dapat dielakkan lagi. PR amat bergantung kepada YDA untuk menasihatkan Pak Lah memanggil sidang Parlimen khas untuk membentangkan usul undi tidak percaya.
    PR mengambil ikhtibar campur tangan istana selepas PRU12 untuk menyelesaikan perlantikan menteri besar di Terengganu, Perlis dan Perak.
    Keutamaan PR dan Anwar sekarang ialah menggunakan segala saluran perlembagaan untuk mengambilalih pentadbiran negara. PR tidak mahu cara tidak demokratik dan kekerasan demi menjamin kestabilan dan peralihan kuasa yang lancar.