Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Friday, September 26, 2008

    ALAHAI TURUN SEPULUH SEN AJE KE?



    Tepat jam 00.01 am, 25 September 2008, tercatat lagi sejarah turun naik harga minyak di Malaysia. Penurunan kali ini sebanyak RM0.10/liter menjadikan harganya kepada RM2.45/liter.
    Maka terpancullah komen yang molek-molek daripada pemimpin Bee End.
    Hadiah hari rayalah, keprihatinan kerajaan kepada rakyatlah, kebijaksanaan pentadbiran Bee Endlah serta macam-macam lagi pujian melangit. Semua ini menjurus kepada bagaimana baiknya kerajaan Bee End mengurus ekonomi negara.
    Apa ke jadahnya semua ini? Kemudian merayu-rayu kepada peniaga supaya bertimbangrasa kepada pengguna. Turunkan harga barang sebab kerajaan dah turunkan harga minyak! Pelik, tetapi itulah rayuan Pak Menteri Bee End kepada peniaga dan pemborong.
    Malangnya, harga barang belum juga turun-turun. Kita boleh membuat tinjauan sendiri di pasar-pasar, kedai-kedai, pasaraya, mana ada barang yang diturunkan harga pada 00.01 am itu.
    Penurunan harga RM0.25 pada 23 Ogos dulupun belum menampakkan perubahan, inikan pula cuma 0.10 sen.
    Lainlah, apabila minyak dinaikkan 0.78 sen/liter daripada RM1.92 kepada RM1.70 pada 5 Jun lalu, keesokan harinya, berlumba-lumba peniaga dan pemborong menaikkan harga barang.
    Jika sudah naik, memang susah atau lambat hendak turun semula. Kalau yang 'itu' naik tak apalah juga. Ada juga faedahnya.
    Ini menunjukkan kebenaran hujah Pakatan Rakyat membantah kenaikan mendadak harga minyak Jun lalu. Pasti yang menerima bebannya adalah rakyat kebanyakan. Jika harga barang sudah melambung, walaupun diturunkan harga minyak kesannya akan lambat pulih.
    Inikah yang dikatakan dasar ekonomi yang bijak? Inikah yang dibangga-bangga oleh pemimpin Bee End yang mereka prihatin terhadap rakyat? Lu fikirlah sendiri.....