Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Sunday, September 14, 2008

    'Api perkauman' ubat mujarab pulihkan Umno-BN dari maut

    'Api perkauman' seolah-olah ubat mujarab pulihkan Umno-BN dari maut! Setiap kali berada ditahap kritikal, Umno akan menggunakan isu perkauman untuk mereka terus kekal berkuasa.

    Lihat sahaja selepas pilihanraya umum ke 12 yang lalu, Umno yang kehilangan lima negeri, cuba untuk menyalakan 'api perkauman' di Pulau Pinang dengan harapan ia upaya menyelamatkan BN dari tenggelam lemas.

    Umno cuba untuk membangkitkan sentimen perkauman dengan mengadakan demonstrasi membantah tindakan Ketua Menteri Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menolak Dasar Ekonomi Baru (DEB). Demonstrasi yang sebelumnya dianggap satu perbuatan yang boleh menyebabkan huru-hara dan sering dikaitkan dengan aktiviti parti pembangkang tiba-tiba sahaja menjadi kegiatan Umno.

    Umno menggunakan ahli-ahlinya berdemonstrasi dihadapan bangunan Komtar untuk 'kononnya' mempertahankan hak-hak orang Melayu dan cuba memberi gambaran bahawa orang Melayu membantah tindakan Lim Guan Eng. Malangnya pada ketika itu usaha Umno Pulau Pinang berdemonstrasi untuk membangkitkan soal perkauman tidak mendapat sokongan.

    Rakyat Pulau Pinang menolak usaha Umno yang cuba untuk memecah belahkan keharmonian yang dikecapi selama ini. Lima bulan selepas itu, prestasi Umno sekali lagi menjunam. Kali ini di pilihanraya kecil Permatang Pauh membuktikan Umno semakin lemah.

    Lalu, senjata yang sama digunakan untuk dilihat sebagai sebuah parti yang mampu mengawal segala masalah yang berlaku. Masalah kaum dihangatkan kembali.

    Kali ini, kerana sudah menjangka akan mengalami kekalahan di Permatang Pauh dan bimbang akan tumbang sebagai sebuah kerajaan, awal-awal lagi Umno cuba memasang perangkap.

    Individu bernama Dato' Ahmad Ismail bertindak menjadi pelakon utama yang cuba untuk membakar api perkauman ketika kempen pilihanraya kecil Permatang Pauh baru-baru ini.

    Ahmad dalam satu ceramah di Kampung Belah Dua dalam pilihanraya kecil Permatang Pauh pada 25 Ogos lepas menganggap orang Cina sebagai penumpang di negara ini dan tidak seharusnya mengharapkan mereka mendapat layanan yang sama rata.

    Sebagai seorang ahli politik tentunya Ahmad lebih mengerti tentang sensitiviti kaum lain di negara ini. Dan beliau juga tentunya tahu apa yang diucapkan akan menyebabkan ada pihak yang terguris.

    Tetapi kerana sudah menjadi dasar Umno yang tidak mempedulikan sensitiviti rakan-rakan dalam Barisan Nasional (BN), ucapan yang menghina itu diteruskan kerana Umno mahu isu kaum menjadi satu masalah besar yang boleh mengakibatkan negara huru-hara dan akhirnya Umno-BN akan dilihat mampu menyelesaikannya. - Harakah

    Selanjutnya.........