Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Wednesday, September 17, 2008

    SECEBIS PENGALAMAN YB FAUZIAH SALLEH DI TAIWAN

    Setibanya kami diTaiwan pada 12 September, dengan tergesa-gesa mereka membawa ahli-ahli Parlimen BN keluar pada jam 3.30 pagi dari Hotel Sheraton Lai Lai di mana kami semua menginap, untuk diterbangkan ke Hong Kong. Perjalanan ke lapangan Terbang memerlukan 20 buah teksi, menunjukkan bahawa mereka tidak membuat persiapan awal, kerana bukankah lebih senang untuk pergi kelapangan terbang menggunakan Bas sahaja? Arahan untuk keluar itu ialah supaya Ahli Parlimen tersebut tidak terserempak dengan kami. Tapi saya ingin nyatakan bahawa perjumpaan telahpun dapat dilakukan di antara jam 12 tengah malam dan jam 3 pagi. dan pihak saya serta delegasi yang lain telah dapat mencapai objektif kami.

    Juga dari pengamatan kami mendapati keadaan Ahli-Ahli Yang Berhormat BN dalam keadaan yang gementar. Mereka tertekan dan agak takut-takut dilihat bersama kami Mungkin juga ianya atas arahan, Tuhan sahaja yang mengetahui.

    Di atas tuduhan pemimpin BN yang mengatakan bahawa tindakan melompat parti adalah tidak bermoral dan tindakan pihak kami juga dilihat begitu, Saya ingin menegaskan disini bahawa seharusnya semua MP adalah wakil kepada Rakyat dan perlu buat yang terbaik untuk Rakyat.

    Walaupun BN itu korup sekorupnya, namun masih ada lagi Ahli Parlimen BN yang masih mahu buat kebaikan dan masih ada mempunyai nilai-nilai murni. Mereka inilah yang kini sudah hilang kepercayaan kepada BN dan ingin bersama-sama dengan kita dalam Pakatan Rakyat supaya mereka dapat berikan yang terbaik untuk masa depan negara. Mereka kini cukup yakin bahawa BN bukan lagi platform yang boleh memperjuangkan nasib rakyat seperti yang mereka inginkan.

    Tiada wang atau kedudukan yang ditawarkan oleh pihak kami kepada mereka. Hal ini jelas dan saya tegas dalam hal ini. Sekiranya tidak, saya dan teman-teman sama sekali tidak akan terlibat. Malah kami pergi dengan wang yang dicari sendiri. Tiada wang berbilion ringgit yang dibawa tapi pengorbanan seperti biasa.

    Saya dan teman-teman yang lain perlu pergi untuk menyelesaikan tugas-tugas yang tidak dapat dijelaskan melalui email atau sms. Bukan juga untuk memujuk, tetapi untuk menyelesaikan beberapa perkara teknikal peringkat akhir. ‘Basically the icing on the cake.’

    Yakinlah masa depan negara hanya akan dapat ditegakkan diatas kebenaran dan keikhlasan.

    The wrong footing will not bring us to the right results.’

    dipetik dari blog : http://fuziahsalleh2.wordpress.com/