Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Thursday, September 11, 2008

    UMNO YANG PILIH KASIH

    Banyak pihak terkejut dengan tindakan Datuk Ahmad Ismail mempersoalkan kaum Cina yang dianggapnya sebagai pendatang dan penumpang di Malaysia. Dia memberi amaran agar orang Cina jangan jadi kaum Yahudi yang menguasai ekonomi di Amerika Syarikat.
    Isu ini berlanjutan dengan beberapa pihak membuat laporan polis agar Ahmad diisiasat di bawah akta hasutan dikenakan tindakan. Perang mulut di antara Ahmad dan Koh Tsu Koon (walaupun ramai yang tahu mereka sudah lama tidak sebulu), mencapai kemuncak apabila gambar Pemangku Presiden Gerakan itu dikoyak semasa sidang akhbar. Walaupun bukan Ahmad yang mengoyaknya, tetapi tindakan biadap itu adalah susulan keenggan Ahmad memohon maaf dan terus berpegang terhadap apa yang diperkatakannya.
    Kehangatan isu ini, mengheret sama DAP, MCA serta masyarakat Cina dan rakyat Malaysia keseluruhannya. Panglima Angkatan Tentera pun turut memberi reaksi.
    Hasilnya, Ahmad Ismail telah dikenakan tindakan gantung keahlian UMNO selama 3 tahun. Keputusan yang dibuat oleh "mahkamah" UMNO itu, ternyata tidak tepat dan berunsur pilih kasih. Ini kerana Ahmad orang UMNO, orang Pak Lah.
    Jikalah Ahmad itu orang PAS atau PKR, sudah pasti berbondon-bondon trak FRU, UTK, SB , pihak keselamatan yang siap bertopeng menyerbu rumah dan menangkap Ahmad. Maka akan ditutup mata serta digari dibawa ke suatu destinasi untuk soal siasat. Akhirnya akan dikenakan tuduhan menghasut serta mengancam keselamatan negara. Sudah pasti akan berambeh di Simpang Renggam, Sungai Buloh atau di Kamunting. Menjadi tetamu ISA.
    Itulah, undang-undang ciptaan UMNO dan Bee End. Rakyat jelata menjadi saksi kebejatan mereka. Jika terkena batang hidung sendiri, maka itu kesalahan kecil dan boleh dimaafkan.
    Sekarang, Ahmad semakin bebas bermain sandiwara perkauman. Dia tidak terikat dengan jawatan Ketua Bahagiannya lagi. Tidak tertakluk kepada pemimpin UMNO dan Bee End. Dia masih boleh memainkan isu ini di luar rumah UMNO. Cuma digantung keahlian 3 tahun dan selepas itu boleh memohon semula menjadi ahli UMNO.
    Alahai....nasib orang kita. Gara-gara undang-undang boleh diubahsuai mengikut kehendak kepartian.