Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Tuesday, September 23, 2008

    ROMBAKAN BARISAN JAWATANKUASA NEGERI

    Parti Keadilan Rakyat Negeri Sarawak, dijangka akan melakukan rombakan dan penyusunan semula barisan 'kabinet' demi memperkasa dan memartabatkan lagi perjuangan parti. secara keseluruhannya. Rombakan dijangka akan diumumkan oleh Pengerusi Perhubungan Negeri, (PPN) YB Dominic Ng dalam mesyuarat jawatankuasa negeri Sabtu ini.
    Penyusunan semula ini melibatkan kemasukan beberapa muka baru serta menggugurkan beberapa muka lama. Beberapa tokoh profesional dari golongan Dayak, Cina dan Melayu yang telah menganggotai PKR dijangka diketengahkan sebagai persiapan menghadapi pilihanraya DUN Sarawak ke-11.
    PKR dan Pakatan Rakyat telah menggariskan bahawa Projek Tawan DUN Sarawak akan menjadi agenda utama selepas peralihan kuasa di peringkat pusat. Arus tsunami yang dimulakan di Padungan pada 2006, telah merebak ke Semenanjung pada Mac 2008. Kejayaan yang serupa diharap dapat direalisasikan semasa pilihanraya itu nanti.
    Dun Sarawak mempunyai 71 ahli dewan undangan negeri. PKR cuma diwakili oleh PPN yang memenangi kerusi Padungan, 5 lagi dari DAP. Manakala anggota Bebas tunggal lebih pro kepada Taib. Selebihnya adalah anggota dari BN.
    Diharapkan, PKR dengan bantuan Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan barisan kabinetnya, 4 Menteri Besar dan seorang Ketua Menteri Pakatan Rakyat serta barisan jawatankuasa negeri yang baru, akan dapat menggapai misi Tawan DUN Sarawak ke-11 yang dijangka diadakan pada 2009.