Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Tuesday, September 9, 2008

    SARAWAK BAKAL BINA 12 HIDRO BARU

    Kegilaan pemimpin Bee End untuk mengaut keuntungan sendiri dan kroni serta merampas duit rakyat yang sepatutnya dinikmati rakyat kebanyakan semakin terserlah. Ini dibuktikan dengan cadangan untuk membina 12 lagi stesen janakuasa hidro di Sarawak.
    Apakah perlunya ada cadangan baru sedemikian. Mungkin ramai penduduk Sarawak yang tidak mengetahui tipu helah ini. Kos pembinaan hidro ini tentunya akan datang dari kantung kerajaan pusat dan negeri. Mana ada individu yang sanggup mengeluarkan duit poket sendiri untuk membina stesen yang menelan belanja jutaan malah mencecah bilion ringgit itu.
    Apakah perlunya membina stesen janakuasa hidro yang baru jika bekalan letrik yang sedia ada lebih daripada mencukupi. Lebihan sebanyak 20% (200MW) daripada keperluan negeri Sarawak yang cuma mmenggunakan 700MW. Belum lagi diambilkira jika Hidro Bakum siap pada 2011. Lagi tambahan sebanyak 2400MW. Dengan lebihan 2600MW yang bakal ditanggung, apa perlunya dibina stesen yang lain jika tidak untuk dianugerahkan projek tersebut kepada kroni sendiri.
    Contoh klasik ialah Projek Bakun, yang mana pada 1994 projek itu diserah tanpa proses tender kepada Ekran Berhad. Ekran dipunyai oleh Ting Pek Khiing yang merupakan sekutu rapat Mahathir dan Taib Mahmud. Ekran ialah konglomerat ciptaan dinasti Mahathir yang asalnya tauke balak. Akhirnya apa yang berlaku?
    Kita bukan menentang pembangunan, tetapi biarlah ianya menguntung semua pihak. Jika hasrat pembinaan ini diteruskan, maka bekalan elektrik di Sarawak akan berlebihan-lebihan. Malah boleh diterangi seluruh permukaan Gunung Santubong, Gunung Serapi, Gua Mulu dan Gua Niah, dipasang lampu jalan seluruh jalan di Sarawak belum tentu dapat dihabiskan.

    Baca selanjutnya...