Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Tuesday, January 13, 2009

    BANJIR - BANTUAN DIPERLUKAN!

    Bahagian Kuching, Samarahan, Sibu yang dilanda banjir sejak 10 Jan lalu, mengundang keprihatinan orang ramai.
    Fenomena air pasang besar dan ditambah hujang tanpa henti selama 2 hari memburukkan lagi keadaan. Lebih 10,000 mangsa telah dipindahkan di pusat bantuan di kawasan masing-masing. Daerah Bau, merupakan kawasan yang paling teruk. Selama 2 hari terputus hubungan dengan orang luar berikutan jalan raya ditenggelami air sedalam 1 meter dan sesetengah kawasan 1.5-2 meter.
    Kpg Semera di Sadong Jaya turut mengalami banjir terburuk sejak pembinaan benteng penahan air masin 20 tahun lalu. Sebanyak 68 keluarga telah dipindahkan ke pusat bantuan di Dewan Pelbagaiguna.Sehingga kini, mereka belum dapat kembali ke rumah masing-masing.
    Banjir telah menenggelamkan banyak rumah, turut memusnahkan tanaman, ternakan serta harta benda yang gagal diselamatkan.

    Banjir telah menambah beban mangsa yang kebanyakannya nelayan. Keadaan laut bergelora sejak sebulan lalu, telah menghalang mereka mencari nafkah.

    Sebagai meringan beban dan tanda simpati PKR Sadong Jaya telah melancarkan kempen derma kilat. Bantuan boleh berupa makanan, barang terpakai dan wang ringgit. Warga yang prihatin bolehlah menyalurkan bantuan kewangan melalui akaun - Maybank 16111-881 3235 atau akaun RHB 1111 46502 30693 atas nama PIEE B. LING @ menghubungi 014 886 0118.
    Segala bantuan dan sumbangan amat dihargai.