Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Sunday, August 16, 2009

    MACC PATUT SIASAT KENAPA NURI MENDARAT CEMAS?

    Kalau tidak kerana hujan lebat, tidak dibuang air dalam tempayan. Kalau sekadar ribut petir jangan disangka hari nak hujan.

    Jangan salahkan petir sabung menyabung membelah langit menyebabkan pesawat Nuri Tentera Udara DiRaja Malaysia (harta milik kerajaan) yang membawa Timbalan Presiden UMNO (bukan kerajaan atau atas kapasiti Timbalan Perdana Menteri), pencetus semangat pengkhianat Melayu gagal mendarat di tempat yang dihajati.

    Sekonyong-konyong pesawat Nuri yang membawa warga UMNO mendarat di Impian Jadi Resort, Tuaran walaupun khabarnya bukan pendaratan cemas.

    Maka ternanti-nantilah perwakilan UMNO Bahagian Penampang yang ingin bersidang. Dan hampalah mereka untuk mendengar laungan keramat 'pengkhianat Melayu' menembusi dewan persidangan.

    Timbul dibenak, siapa yang tanggung kos penerbangan? Kerajaan Malaysia atau UMNO? Tidak patut kerajaan Malaysia kerana tujuan dan motif penerbangan adalah membawa Timbalan Presiden UMNO dari Kudat selepas merasmikan persidangan UMNO ke Penampang (Kota Kinabalu) juga untuk merasmi persidangan UMNO.

    MACC patut buka kertas siasatan. Terjah Panglima 2 Divisyen Udara yang membenarkan harta kerajaan disalahguna sedemikian rupa. Soal siasat Timbalan Presiden UMNO kerana menggunakan kedudukan sebagai Timbalan Perdana Menteri mempengaruhi pihak TUDM agar membenarkan penggunaan nuri tersebut.

    Berita baikaitan boleh dilihat di sini BERNAMA