Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Thursday, April 9, 2009

    CATATAN DI SEBALIK BATANG AI

    Setelah hampir 2 minggu berkampung di Lubok Antu, dapat juga mempraktikkan bahasa Iban yang telah lama tidak digunakan. Pengalaman berada di rumah panjang tersemat di hati.

    Walaupun PKR gagal memperoleh undi mencukupi untuk menawan DUN N29 Batang Ai, pasukan yang bertugas ternyata puas hati. Segala usaha berdasarkan kejujuran dan semangat sukarela. Tidak dibayar upah atau gaji. Bahkan duit sendiri yang banyak dikeluarkan.

    Namun beberapa perkara di Batang Ai, yang mungkin orang lain tidak tahu:

    1. Polis Marin (laut) turut berkampung di kawasan Empangan Hidro yang jaraknya jauh dari laut dan bukan sempadan pengawasan tugas mereka.
    2. Helikopter setiap hari berlegar di ruang udara mengangkut pak menteri dan VIP BN sedangkan Anwar dan MB Selangor menempuh perjalanan darat 4 jam dari Kuching.
    3. Hotel Kelingkang satu-satunya hotel di pekan LA 'ditawan' oleh PKR sejak 30 Mac hingga 8 April
    4. Poster BN yang merakamkan gambar 'kemunduran' di Permatang Pauh menjadi bahan gelak penduduk kerana keadaan di LA pun sama sejak puluhan tahun lalu. BN habis modal kempen.
    5. Semasa penamaan calon, jumlah penyokong PR ternyata lebih ramai daripada BN. Ini merupakan sejarah politik Sarawak.
    6. Malam sebelum mengundi, petugas PKR telah dihalang memasuki beberapa rumah panjang oleh sekumpulan lelaki yang diarah berjaga di simpang masuk. Ini menguatkan tuduhan kami yang BN sedang beroperasi menghulur 'bom' yang menyebabkan ramai pengundi merasa terhutang budi dan patut dibalas dengan mengundi Mussem.
    7. Semasa meraikan kemenangan Mussem, orang PBB diketuai Abg Jo, Awg Tengah lebih menonjol. Tidak nampak Presiden PRS Masing. Mengapa dan kenapa?
    8. Sebanyak RM80 juta telah dijanjikan untuk pembangunan di BA. Harap-harap tanah bukit yang dicangkul Taib akan menjadi Giat MARA yang tulin.