Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Thursday, April 23, 2009

    Putar-belit media UMNO/BN dalam pemansuhan kuota Bumiputera - Projek Satu Malaysia?

    Utusan MalaysiaSemalam Perdana Menteri YAB Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa sektor-sektor perkhidmatan tertentu diliberalisasikan sebagai usaha menjana ekonomi.

    Dengan ini, keperluan 30 peratus ekuiti bumiputera untuk 27 sektor kecil perkhidmatan tersebut dimansuhkan.

    Saya sedikit tertarik, bagaimana di dalam laporan Utusan Malaysia berkaitan perkembangan tersebut, mereka menyebutkan keperluan 30 peratus ekuiti tempatan, bukannya bumiputera.

    Berita

    Begitu juga laporan Berita Harian.



    Walaubagaimanapun, akhbar New Straits Times melaporkan di muka depan bahawa kuota ekuiti Bumiputera yang dimansuhkan. Akhbar tersebut, seperti Berita Harian adalah sebahagian daripada kumpulan Media Prima yang dikuasai UMNO. Begitu juga akhbar the Star yang dikawal MCA dan the Sun. Semuanya menyebut ekuiti bumiputera.

    Saya meletakkan imej berita di laman web Utusan dan Berita Harian sebagai bukti sekiranya mereka mengubahnya kemudian.

    Adakah putar-belit ini ini sebahagian dari agenda Satu Malaysia?

    Najib sepatutnya sedar, taktik pecah dan perintah inilah yang memakan diri BN. Memang benar taktik ini berjaya selama 50 tahun, tetapi apabila menjadi semakin serius dan rakyat pula semakin matang dan mendapat sumber maklumat yang pelbagai, taktik begini tidak lagi berkesan.

    Jelas, tindakan Najib ini mengakui saranan Keadilan selama ini bahawa model DEB perlu diubah dengan dasar yang menggandingkan merit dan tindakan afirmatif berasaskan keperluan, bukan kaum - inilah Agenda Ekonomi Malaysia. Malah, bagi memastikan negara kompetitif, AEM harus diperluaskan.

    Jika dibuat secara berperingkat-peringkat dan digandingkan aspek tindakan afirmatif berasaskan keperluan bagi membantuk industri kecil dan sederhana, pastinya ekonomi kita akan lebih berdaya saing.

    1MALAYSIA!

    Di mana panglima, pahlawan dan pejuang (baca pencacai) Melayu yang berdemo di Pulau Pinang apabila LGE memperkenalkan tender terbuka.

    Mana pelajar UITM? Berdemolah demi menyelamatkan Bumiputera. Pakai baju hitam keliling kampus di seluruh negara.