Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Wednesday, April 22, 2009

    BN BELUM BERSIDANG, PENGUMUMAN PRK PENANTI DITUNDA

    Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan membuat pengumuman berhubung kekosongan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, Pulau Pinang pada sidang media di ibu pejabat suruhanjaya itu, Isnin depan.
    Pegawai Perhubungan Awamnya, Sabri Said, berkata sidang media itu pada mulanya dijadualkan pada jam 10 pagi Jumaat ini. "SPR yang bermesyuarat hari ini (semalam) sudah membincangkan perkara-perkara berkaitan kekosongan kerusi N12 Penanti. "Berkaitan itu, sidang media oleh Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof yang sepatutnya diadakan pada 24 April ini ditunda kepada 27 April pada jam 10 pagi di Ibu Pejabat SPR," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
    Kekosongan kerusi itu berikutan keputusan bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin, 33, meletakkan jawatan sebagai Adun Penanti, minggu lalu.

    [Pilihanraya kecil Penanti ini sebenarnya memang menguji kekuatan UMNO dan BN selepas PM membentuk kabinet baru dan melancarkan manifesto "Satu Malaysia". Apakah konsep itu diterima oleh rakyat, atau sekadar "syok sendiri". Hanya rakyat di Penanti sahaja yang tahu apakah BN sudah melaksanakan janjinya untuk memmberi peruntukan RM500,000 kepada masjid dan RM100,000 kepada surau-surau di sekitar kawasan itu dulu. Janji ini dibuat oleh Najib Razak selepas beliau bersumpah dalam sebuah masjid ketika kempen pilihanraya kecil Permatang Pauh yang menyaksikan Anwar menang dulu. Kami hairan bagaimana SPR boleh menunda pengumuman tentang pilihanraya kecil Penanti itu Jumaat ini sedangka ia sudah dilaporkan oleh media. Apakah ini kerana mndapat arahan daripada kerajaan agar membolehkan BN bersidang dulu Jumaat ini baru SPR buat keputusan].