Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Thursday, March 5, 2009

    KEEP OUTSIDERS OUT OF BATANG SADONG

    Membaca komen Nancy Syukri dalam Borneo Post, saya tersenyum sendiri. Teman-teman telefon menyuruh saya mengulas. Dia menasihatkan pengundi di Batang Ai supaya menolak orang luar terutama di Semenanjung Malaysia.

    Jika orang pedalaman yang kurang terdedah kepada arus pembangunan memberi komen begini, saya boleh terima. Tetapi jika dia seorang MP, Setiausaha Politik KM, seorang pengamal undang-undang, seorang yang mempunyai pemikiran moden, mengutarakan komen DANGKAL, KEDAERAHAN begini, menunjukkan dia tidak mengkaji diri sendiri.

    Bagaimana seorang ORANG LUAR BATANG SADONG boleh mewakili kawasan yang memiliki puluhan nama besar yang lebih layak menjadi YB MP Batang Sadong. Jawapannya mudah......

    Dan jika Keadilan dikatakan parti luar, bagaimana pula dengan PBB dan komponen BN lain yang terpaksa juga memohon restu UMNO dalam pemilihan calon-calon dan wakil mereka. Kenapa perlu mengadap Pak Lah beberapa kali sebelum PRU 12 lalu, jika tidak mohon restu dan kelulusan.

    Pilihanraya 2006, Idris Jusoh, KJ serta lebih 40 Puteri UMNO dan beberapa pemimpin BN dari Malaya lebih seminggu berkampung di Sadong Jaya. Shahidan kassim sanggup 'beremak' di Lubok Punggur semata-mata menunjukkan prihatin kepada rakyat pedalaman.

    JIka cuma retorik nak buka kilang kek lapis Sarawak di Batang Sadong, semua orang boleh bercakap. Tetapi jika nama ikan terkenal di Batang Sadong pun tak tahu, bagaimana hendak membantu orang miskin di rumah panjang, di kampung-kampung.

    Saya masih mengikuti janji-janji YB Wan Wahab (Bandar Baru Sadong Jaya) dan YB Nancy (Kilang Kek Lapis) semasa kempen 2006 dan 2008.