Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Saturday, March 21, 2009

    SELAGI TAIB MAHMUD DAN BN BERKUASA SELAGI ITU KRONINYA KAYA,RAKYAT PAPA


    Berita di bawah cuma sebahagian daripada episod kekayaan keluarga Taib Mahmud. Sebenarnya banyak lagi yang belum dibongkar. Lama kelamaan bau bangkai kekayaan itu akan terhidu juga.

    Tahu tak dimana terletaknya Ottawa? Ya, ia adalah sebuah bandar besar yang terletak di Kanada.

    Bagaimana pula dengan Batang Ai? Kita mungkin tak pernah mendengar tempat ini sekiranya tiada pilihan raya kecil 7 April ini kecuali Stesen Janakuasa Hidro yang disebut dalam Al-Jazeera beberapa hari lalu.

    Sekarang biar kita lihat beberapa gambar dibawah. Siapa sangka istana ini kepunyaan anak Sarawak berlatarkan salji.





    Ya, Rumah tersebut adalah kepunyaan orang Sarawak, tapi hanya kedudukan yang berbeza sahaja. Siapa sangka setelah 45 tahun MAJU,

    Siapa yang memiliki banglo tersebut?portal berita Kanada ada melaporkan.

    The handsome new home of Ottawa developer Sean Murray and his wife, Jamilah Taib(anak Pehin Sri Abd Taib b Mahmud), has shot to No. 2 among Ottawa's most expensive private residences, as measured by the Municipal Property Assessment Corp. (MPAC).

    The couple's house at 688 Manor Ave. in Rockcliffe Park, completed late last year, is worth $9,609,000, assessors have decided. That puts it second only to that of neighbours Marlen and Michael Cowpland. The Cowplands' modern mansion at 234 Perley Crt. has an updated assessment value of $12,535,000. more @ ottawacitizen.com
    Tengok juga

    Sarawak CM Abdul Taib Mahmud’s daughter and her husband are proud owners of Ottawa’s second-most expensive house, worth RM28.3m. more @ malaysiakini.com

    Manakala siapa pula yang memiliki rumah panjang tersebut? Dah pasti ia dimiliki kaum bumiputera Sarawak.

    Penduduk Batang Ai, buatlah keputusan bijak 7 April nanti. Kita mampu membawa perubahan kepada Sarawak.

    Beberapa rakan Keadilan Sarawak sedang merangka untuk membuat laporan polis dan SPRM tentang pendedahan Al-Jazeera semasa temubual dengan James Masing.