Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Monday, December 22, 2008

    YB MENJADI PENGARAH 21 SYARIKAT

    Jika seorang YB biasa di Sarawak mampu menjadi Pengarah dan memiliki kepentingan terhadap 21 buah syarikat (link), bayangkan seorang YB yang menjadi Menteri Muda, Menteri, Timbalan Ketua Menteri hatta Ketua Menteri.
    Bayangkan juga berapa buah syarikat yang dimiliki oleh anak- pinak, saudara mara, kawan-kawan serta kroni yang menjadi proksi mereka.
    Inilah wakil rakyat yang dipilih rakyat Sarawak selama ini. Sesiapa yang menjadi YB dalam kerajaan BN, pasti kaya-raya yang melimpah-ruah.
    Saya kenal dan berkawan kepada seorang adik beradik kepada YB semasa sama-sama menjadi guru dahulu. Sekarang dia sudah menjadi jutawan. Apa tidaknya, menurut cerita classmate saya yang satu tempat kerja dengan isteri adik YB tadi, kerana hendak membeli sebiji kerongsang yang sepadan warna baju, sanggup mengajak classmate saya ke KL Segala perbelanjaan ditanggung, pergi pagi balik malam?
    Saya juga kenal seorang Setiausaha kepada seorang Menteri. Dulu dia sorang guru biasa. Setelah lebih 20 tahun bersama Menteri tersebut, kini dia kaya. Tidak mahu lagi menjawat jawatan guru. Dia sudah memiliki perniagaan yang berjaya. Memiliki rumah yang tersergam indah.

    Jika hendak menjadi kaya-raya, masuk BN dan menjadi YBnya. Jika masuk Pakatan Rakyat, jangan mimipi hendak menjadi kaya. Lawatan kerja pun menggunakan perbelanjaan sendiri.