Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Sunday, July 12, 2009

    UNDI BN DAPAT JAMBATAN

    Begitulah tektik lapok BN yang nampaknya masih dimainkan di Manik Urai. Umpan dengan pembangunan melimpah ruah merupakan cara memancing undi yang boleh dikatakan berkesan terutama pengundi di luar bandar.

    Beberapa pengalaman peribadi saya mendapati tektik ini berjaya mengaburi mata pengundi. Sewaktu bertanding DUN 2006 lalu, calon BN telah berjanji membina Bandar Baru Sadong Jaya jika terpilih menjadi wakil rakyat mereka.

    Begitu juga janji membina masjid baru untuk menggantikan masjid lama di Kpg Semera yang telah berusia lebih 40 tahun. Mei 2006 lalu seorang Menteri Muda dengan bantuan Baitulmal Sarawak menyerahkan replika cek RM1 juta untuk tujuan tersebut selepas solat Jumaat dalam Masjid tersebut. Konon proses pembinaan akan dimulakan Disember 2006.

    Begitu juga Mac 2008, Ketua Menteri Sarawak sendiri telah melakukan upacara pecah tanah untuk masjid yang sama dan kononnya juga akan dibina mulai Disember 2008.

    Kedua-dua situasi ini menyebabkan ramai pengundi beralih arah dan memihak janji kosong BN tersebut. 2006 saya kalah tipis kepada calon BN dan salah satu faktor adalah pengundi terpikat dengan janji bandar baru dan masjid tersebut.

    Sewaktu membantu Sdra Jawah Gerang di Batang Ai lalu pun, janji-janji seperti ini lebih hangat bergema. Sehinggakan Taib Mahmud terpaksa melakukan upacara rasmi mengorek tanah bukit di tepi jalan sebagai tanda pecah tanah Pusat Giat Mara, Lubok Antu.

    Di Manik Urai, Muhyidin telah menabur janji dan mengugut pengundi, jika calon BN menang, maka sebuah jambatan baru berharga RM5 hingga RM7 juta akan dibina. Jika kalah tidak ada jambatan.

    Adakah ini bukan penyalahgunaan kuasa dan rasuah pilihanraya? Sudah beberapa kes dibawa ke mahkamah berhubung janji-janji seperti ini, tetapi biasalah selagi perundangan masih dibelenggu sindrom 'takut', maka kes tetap memihak BN.