Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Sunday, June 21, 2009

    MENTALITI RAKYAT SARAWAK

    Membaca pendapat Wan Semun, dari Simunjan dalam ruangan Surat Pembaca di BERNAMA online, mengajak saya untuk sama memberi reaksi. Apa yang dilontarkan beliau memang banyak kebenarannya.

    Rakyat Sarawak terlalu takut untuk menyatakan pendirian mereka secara terbuka terutama semasa proses pilihanraya diadakan. Senario ketakutan ini lebih ketara di kawasan luar bandar. Pelbagai cara digunakan oleh jentera Barisan Nasional untuk menyekat pengundi daripada mengunakan hak mereka memilih wakil rakyat. Ugutan tidak akan dapat bantuan dan subsidi baja, pukat, atap zink, tangki, genarator digunakan sepenuhnya. Sesiapa yang dilihat menyokong parti selain BN akan dinafikan hak mereka sebagai warganegara.

    Begitu juga pengunaan institusi sekolah, masjid serta jentera kerajaan lain dimanfaatkan untuk kempen dan desakan agar mengundi BN. Ini ternyata menyalahi peraturan dan undang-undang pilihanraya. Tapi apa sudahnya?

    Saudara Wan Semun juga menyentuh tentang kekayaan pemimpin BN apabila telah terpilih menjadi YB. Dengan gaji dan elaun sekitar RM7 ribu sebulan atau RM84 ribu setahun atau RM420 ribu sepenggal, bagaimana mungkin YB ini mampu memiliki rumah agam, kereta mewah, harta yang banyak, tanah merata tempat serta kehidupan ala raja.

    Ini tidak termasuk kaum kerabat yang turut mendapat limpahan kemewahan. Begitu juga dengan bekas Setiausaha Kerajaan Negeri serta pegawai lain yang hidup mewah selepas bersara. Dari mana mereka mendapat semua kemewahan ini jika tidak kelicikan YB BN mengaut segala kesempatan yang ada.

    Sudah sampai masa anak Sarawak berfikir secara rasional. Jangan menyokong secara melulu. Jangan mudah menganggap semua yang keluar dari mulut pemimpin BN adalah 'fatwa' yang perlu dituruti.

    Jika tidak kerana politik wang serta penyalahgunaan jentera kerajaan, sudah lama BN berkubur. Dan ada sebahagian YB BN di Sarawak yang kecundang.