Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Friday, May 8, 2009

    YB DOMINIQUE & ISTERI DITAHAN POLIS - 1BLACK MALAYSIA

    Bergambar beramai-ramai setelah dibebaskan dengan jaminan polis sekitar jam 3 pagi

    YB Dominique sedang berunding dengan OCPD Kuching ACP Wong

    YB Dominique sedang ditahan oleh salah seorang pegawai polis

    Seramai 10 orang ahli Keadilan Sarawak telah ditahan pihak polis jam 9 malam tadi. atas tuduhan mengambil bahagian dalam perhimpunan haram. Yb Dominique Ng dan isteri beliau antara yang ditahan oleh ratusan polis, FRU lengkap dengan trak merah , SB dan pihak polis yang berpakaian preman yang telah bersedia sebelum acara bermula lagi.

    Upacara simbolik bersempena '1 Black Malaysia' itu diadakan di Tebingan Sungai, Kuching sepatutnya bermula jam 8.30 malam. Dianggarkan sekitar 30 orang turut serta yang lengkap berpakaian serba hitam dan lilin masing-masing.

    Kehadiran begitu ramai pihak polis yang diketuai Ketua JSJ Sarawak sendiri dan Ketua Polis Daerah Kuching mengundang tanda tanya pengunjung lain. Sebenarnya upacara yang diadakan secara adhoc itu telah dapat dihidu pihak polis. Syabas.

    Namun apabila berborak-borak dengan beberapa pegawai dan anggota polis selepas itu, ternyata mereka cuma menerima arahan. Kita faham situasi dan tekanan terhadap pihak polis. Sebab itu perbincangan mencari penyelesaian berlangsung dalam suasana baik dan mesra.

    Setelah semua keterangan diambil, kesemua 10 OKT tersebut dibebaskan atas jaminan polis dan seorang penjamin. Saya sendiri telah menjadi penjamin kepada Ketua AMK Sarawak, Sdra Rahamat Idil Latip. Kesemua mereka dibebaskan sekitar jam 2.45 pagi ini.

    Artikel berkaitan, di sini