Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Saturday, May 9, 2009

    Seluruh dunia melihat kebodohan Zambry dalam DUN Perak

    Speaker Sivakumar diangkat dan dikurung dalam stor

    Saya teringat satu ketika dahulu, Khairi Jamaluddin pernah menuturkan satu kalam yang meminta supaya ahli Pakatan tidak menjadi seperti “beruk-beruk di jalanraya”. Tetapi apa yang terjadi hari ini, Zambry and The Gang telah menjadi beruk-beruk di Dewan Sidang Dun! Ada yang bertanya, layakkah mereka digelar sebagai beruk? Bagi saya, gelaran yang sepatutnya lebih dari itu.

    Semua rakyat Malaysia boleh membaca berita di pelbagai akhbar, melihat video dan sebagainya. Saya yakin, tiada siapa yang menyetujui cara Zambry mengangkat Ganesan itu. Kelakuan bodoh itu lebih teruk daripada beruk! Saya tidak tahu, kenapakah dia tergamak untuk berbuat demikian. Tidakkah dia sedar bahawa puluhan kamera yang merakam tindakan bodoh itu?

    Untuk memahami hakikat ini, suka untuk saya jelaskan tentang sikap manusia yang sudah tidak berotak. Allah SWT menyifatkan orang yang tidak berotak ini ialah mereka yang mengetahui bahawa Allah SWT itu Maha Melihat, tetapi mereka masih lagi menganggap bahawa Allah itu tidak nampak. Mereka tidak sedar bahawa setiap detik hidupnya dirakam oleh malaikat, untuk dijadikan bukti di akhirat kelak.

    Mereka tahu bahawa malaikat merakam segala perbuatan mereka, tetapi akibat gilakan dunia, mereka lalai daripada perkara tersebut. Mereka pun dengan sewenang-wenangnya membuat maksiat, mengancam jiwa manusia, merampas hak dan sebagainya. Semua ini disebabkan mereka gila mengejar dunia.

    Begitu juga apa yang terjadi hari itu. Disebabkan gila untuk mengejar pangkat dan dunia, Zambry terlupa bahawa tindakan bodohnya itu telah dirakam oleh puluhan rakaman. Bahkan disaksikan oleh jutaan manusia di seluruh dunia! Seluruh dunia melihat kebodohan Zambry dalam dewan kelmarin. Tetapi akibat gilakan dunia, dia lupa segalanya itu.

    Apa yang penting bagi dirinya ialah menjatuhkan PR. Ada orang UMNO sendiri berkata “kalau hendakkan kuasa pun, cover-coverlah sikit”. Saya pelik apabila mendapati berita yang disiarkan di dalam Berita Harian, agak kurang selesa untuk diterima. Berita Harian seolah-olah menjadi pengulas, bukannya pemberita. Entah kenapa dibuat begitu.

    Orang yang gilakan dunia inilah yang selayaknya digelar sebagai beruk. Golongan beruk ini berkeliaran di mana-mana sahaja termasuk di dalam masjid. Disebabkan gilakan dunia, habis semua benda diredahnya. Tidak kira hak orang lain atau tidak, tetap menjadi miliknya. PR dituduh bertindak kasar terhadap SU Dewan, tetapi mereka lupa, bahawa anjing gila tidak mungkin kita mendiamkannya dengan belaian!

    Wahai Zambry and The Gang, sekiranya hari ini anda boleh membuat sesuka hatimu, tunggulah di akhirat nanti. Tiada siapa akan terlepas dari mahkamah perbicaraan Allah. Semua rakyat Perak akan menuntut hak keadilan kepada kamu di akhirat nanti. Sekiranya anda ingin bertaubat, minta maaflah dengan seluruh rakyat Perak! Anda merampas hak orang lain, dan anda perlu mengembalikannya sebelum kematianmu. Tiada siapa yang dapat melangsaikan dosamu setelah kamu mati.

    Salam Perjuangan – drfikrah
    http://drfikrah.blogspot.com