Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Papan Kenyataan


    Custom Glitter Text



    Myspace Photo Cube


    PLAN MESRA - TAKAFUL ETIQA

    Manfaat Utama

    • Perlindungan dibolehkan sehingga umur 80 tahun.

    • Akhir tempoh kontrak keseluruhan Akaun Peserta akan dipulangkan + perkongsian keuntungan dari Akaun Peserta dan lebihan Akaun Khas Peserta.

    • Jika berlaku kematian, manfaat yang dibayar adalah jumlah perlindungan + Akaun Peserta Terkumpul + keuntungan Akaun Peserta.

    • Sekiranya berlaku keilatan kekal dan menyeluruh, jumlah perlindungan akan dibayar dalam 5 pembayaran. 10% daripada jumlah perlindungan serta amaun terkumpul dan keuntungan dari Akaun Peserta apabila sahnya keilatan, 10% pada ulang tahun pertama hingga tahun ketiga dan bakinya sebanyak 60% pada tahun keempat dari tarikh keilatan.

    • Nilai serahan Akaun Peserta terkumpul dari tahun kedua penyertaan. Boleh dikeluarkan tanpa perlu bayar balik.

    • Atas apa juga sebab, sekiranya anda tidak dapat meneruskan sumbangan, anda boleh memilih satu daripada pilihan di dalam ‘peruntukan bukan lucuthak’ untuk meneruskan penyertaan.


    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN

    MENJANGKAU HARAPAN MEMUGAR IMPIAN
    Ketika mengendalikan Sistem SISMEP di Permatang Pauh. Sistem ini dapat mengenalpasti pengundi setiap rumah.

    Monday, April 26, 2010

    Najib nafi beli undi, siapa akan percaya ?

    Najib Tun Razak pada hari ini menafikan dakwaan sesetengah pihak kononnya Barisan Nasional (BN) terbabit dengan perbuatan membeli undi untuk memenangi pilihan raya kecil bagi kerusi parlimen Hulu Selangor semalam.

    PM 1Malaysia itu berkata perlaksanaan projek-projek yang diumumkan di Hulu Selangor baru-baru ini adalah bagi menangani pelbagai yang dihadapi penduduk tempatan yang sudah berlarutan sekian lama.

    Persoalannya siapakah akan percaya dengan penafian Najib BN membelanjakan RM167 juta bagi melaksanakan pelbagai projek untuk meraih undi di Hulu Selangor dan kenapa beria-ia sangat Najib buat penjelasan dan penafian kalau memang benar BN tidak beli undi.

    "Kami tidak beli undi, tapi kami selesaikan masalah orang ramai. Ia adalah masalah sebenar yang tidak ditangani sejak sekian lama, ia adalah masalah besar yang dihadapi penduduk. Jelas Najib dalam penafiannya.

    Merujuk kepada banyak tawaran di Hulu Selangor ialah penyelesaian kepada masalah penduduk di Kg. Sungai Buaya yang telah berlarutan sejak hampir 20 tahun. Kenapakah BN beria-ia sangat mengumumkan penyelesaiannya dengan membayar pampasan walaupun dalam bentuk tunai RM 1000 dan tertangguh lagi RM 49,000 kalau bukan kerana undi .

    Begitu juga banyak projek dan tawaran yang lain dilakukan oleh BN adakah benar bukan kerana untuk menunjukkan BN memang baik dan ternyata kebaikan BN itu telah menyebabkan hanya orang yang kurang cerdik sahaja yang terus memenangkan BN di situ. Itulah hasilnya dengan tawaran projek itu .

    Adakah itu tidak dinamakan membeli undi ?

    Saya sangat hairan dengan gelagat BN yang memampilkan sosok kononnya pembela nasib rakyat setiap kali pilihanraya namun itulah yang kita dapat lihat sebagai satu sandiwara pemimpin BN sejak lebih 50 tahun sudah.

    Sesungguhnya banyak masalah rakyat yang berlonggok-longgok yang tertangguh sehingga lebih puluhan tahun, namun semacam hanya dapat diselesaikan dihadiahkan kepada rakyat bila ada pilihanraya kecil.

    Sepertilah drama Gerak Khas yang boleh menyelesaikan apa saja ke dalam sekelip mata sedangkan semuanya tahu apa saja yang pernah dilaporkan kepada balai polis tidak secepat itu dapat diselesaikan.

    Demikianlah BN yang penuh dengan hikayat dan pembohongan yang sedang menunggu hari penghujungnya dalam PR ke 13 pada masa akan datang. Semua pimpinan dan penyokong Pakatan Rakayat mestilah menguatkan tekad dan semangat serta terus berkerja dengan gigih tanpa lelah dan jemu bagi memastikan BN terseungkur dalam PR ke 13.

    DRS. KHALIL IDHAM LIM
    ADUN TITI SERONG.